پروژه بررسي رابطه بين اضطراب و يادگيري و اجراي مهارت هاي ورزشي
پروژه بررسي رابطه بين اضطراب و يادگيري و اجراي مهارتهاي ورزشي در 62 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | docx |
حجم فايل | 124 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 62 |
پروژه بررسي رابطه بين اضطراب و يادگيري و اجراي مهارتهاي ورزشي در 62 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
مقدمه:
در اين فصل تحقيقاتي كه درباره موضوع اضطراب انجام شدهاند مطرح ميشوند و در نهايت نتيجههايي كه ميتوان از آنها گرفت و احياناً تناقضات موجود، بررسي و مورد توجه قرار ميگيرد. اين تحقيقات شامل تحقيقات داخل كشور و خارج از كشور ميباشند.
جهت انجام اين كار محقق اين فصل را به سه بخش زير تقسيم نموده است تا نتيجه گيري راحتتر و روشنتر انجام گيرد و در پايان نيز يك نتيجه گيري كلي به عمل خواهد آمد.
توجه به اين نكته ضروري است كه در هر بخش ابتدا تحقيقات خارجي از قديم به جديد بررسي شدهاند و سپس تحقيقاتي كه در داخل كشور از قديم به جديد انجام شده است مورد بررسي واقع شده است. سپس در پايان هر بخش از تحقيقات خارجي و داخلي به طور مجزا نتيجه گيري شده و در پايان هر بخش يك نتيجه گيري كلي به عمل آمده است.
بخش اول رابطه بين اضطراب و يادگيري و اجراي مهارتهاي ورزشي را در قالب نظريه سائق، فرضيه U وارونه، مدل افت ناگهاني و منطقه كاركردي (ناحيه بهينه عملكرد)، بيان كرده و تحقيقات را كه اين تئوريها را مورد آزمون قرار دادهاند، بررسي مينمايد. در اين بخش روشهاي كنترل اضطراب نيز آورده شدهاند.
در بخش دوم تحقيقاتي كه مربوط به اندازه گيري اضطراب در ورزشهاي مختلف بوده و روابط بين انواع اضطراب را مشخص كردهاند و عواملي كه ميزان اضطراب را دستخوش تغيير مينمايند، بررسي شده است.
بخش سوم: پژوهشهايي را مورد مطالعه بازگويي قرار داده است كه تأثير تمرينات را بر روي ميزان اضطراب بررسي كرده و به دنبال يافتن دلايل اين تأثيرات بودهاند. برخي تحقيقات، اضطراب ورزشكاران و غير ورزشكاران را مقايسه نمودهاند و برخي ديگر اضطراب ورزشكاران نخبه و غير نخبه را مقايسه نمودهاند.
- جمعه ۳۱ اردیبهشت ۹۵ | ۲۲:۰۴
- ۲۶ بازديد
- ۰ نظر