پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ

پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ

پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ پروژه بررسي مشكلات رابطه‌ي والدين با دختران در سن بلوغ پرسشنامه در 105 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ

پروژه بررسي مشكلات رابطه‌ي والدين با دختران در سن بلوغ
مشكلات رابطه‌ي والدين
 رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ
 مشكلات رابطه‌ي والدين با دختران
رابطه‌ي والدين با دختران
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل docx
حجم فايل 218 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 105

پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ

پروژه بررسي مشكلات رابطه‌ي والدين با دختران در سن بلوغ + پرسشنامه در 105 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

فهرست مطالب:



مقدمه    ‌م
فصل اول / طرح تحقيق    
بيان مسئله    
ضرورت و اهميت تحقيق    
اهداف تحقيق    
سؤالات تحقيق    
تعاريف نظري و عملياتي    
فصل دوم / پيشينه و ادبيات تحقيق    
پيشينه نظري    
پيشينه عملي    
اسطوره ها    
دوره بلوغ    
نشانه هاى بلوغ    
باليدگي جنسي    
انواع تعريف بلوغ    
ويژگيهاي عمومي رشد در دوران بلوغ    
بلوغ و بحران بيولوژيكى    
خصوصيات رشد در دورهي بلوغ    
بلوغ دختران    
بلوغ زودرس چيست؟    
چرا‌ ‌بلوغ زودرس مهم است؟‌    
عوامل ايجاد بلوغ زودرس كدامند؟‌    
آيا‌ ‌درمان بلوغ زودرس لازم است؟‌    
علل و عوامل پيشرسي بلوغ در كودكان    
راهكار هاي بلوغ زودرس كودكان    
تغييرات جسمي دخترها در دوران بلوغ    
در دوران بلوغ چه اتفاقي مي‌افتد؟    
چرا بهداشت اين دوران اهميت دارد؟    
در دوران بلوغ دختران چه اتفاقي مي‌افتد؟    
ترتيب تغييرات جسمي دخترها در دوران بلوغ    
رشد شناختي    
رشد عاطفي    
بلوغ و بحران عاطفي    
رشد اخلاقي و مذهبي    
بلوغ و احساسات مذهبى    
بلوغ و ارتباط با همسالان    
بلوغ و ناسازگاري با والدين    
توصيه هاي تربيتي در مورد بلوغ    
آثار و پيامدهاي بي اطلاعي نوجوان از مسايل بلوغ    
محيط اخلاقي و تربيت جنسي    
چرا آموزش جنسي لازم است؟    
موقعيت نوجوان و اهميت خانواده    
ويژگيهاي خانواده متعادل    
خانواده هاي معيوب    
تصويري از مشكلات خانوادگي نوجوان    
واكنش دختران نسبت به بدرفتاري والدين    
تدابير پيشنهادي براي حل مشكلات خانوادگي نوجوان    
نظريه هاي دانشمندان    
فرضيه ها    
فصل سوم / روش اجراي تحقيق    
روش تحقيق    
جامعهي آماري    
نمونه آماري    
روش نمونهگيري    
ابزار اندازه گيري (تحقيق)    
فصل چهارم / تجزيه و تحليل داده ها    
مقدمه    
آمار توصيفي    
فصل پنجم / نتيجه گيري    
نتيجه گيري تجربي و تئوريك:    
آمار توصيفي    
آمار استنباطي    
فرضيه‎هاي پژوهشي    
منابع و مآخذ    
ضمائم    


فهرست جداول


جدول توصيف فراواني ميزان اطلاعات دختران از بلوغ    
جدول  توزيع پراكندگي ميزان اهميت سلامت و بهداشت در دوران بلوغ    
جدول توصيف فراواني ميزان تاثير تحصيلات والدين دختران در سن بلوغ    
جدول توصيف فراواني ميزان موثر بودن اجراي كلاسهاي مربوط به بلوغ    
جدول توصيف فراواني ميزان نقش دوستان    
جدول توصيف فراواني ميزان طرح راهنمايي هاي مهم قبل از بروز مشكل    
جدول توصيف فراواني ميزان چگونگي رفتار والدين با برگزاري طرح كلاسهاي مربوط به بلوغ با حضور والدين دختران در مدرسه    
جدول توصيف فراواني ميزان احساس ناگهاني ترس يا خطر مبهم را در فرزندشان مشاهده مي كنند    
جدول توصيف فراواني ميزان آزمودنيها شخصيت دخترشان را به آساني درك مي كنند.    
جدول توصيف فراواني حساسيت والدين نسبت به دخترشان در سن بلوغ    
جدول توصيف فراواني ميزان حفظ خونسردي والدين هنگام روبرو شدن با اولين قاعدگي دخترشان    
جدول توصيف فراواني ميزان نقش خانواده ها در بالغ شدن دخترشان از لحاظ جنسي    
جدول توصيف فراواني ميزان شناخت والدين با بلوغ دخترشان    
جدول توصيف فراواني ميزان رابطه پرورش شخصيت اجتماعي و تربيت جنسي    
جدول توصيف فراواني ميزان پيامد هاي  آشنايي يا عدم آشنايي والدين با دوران بلوغ    


فهرست نمودارها

نمودار شماره(1):توزيع درصدي ميزان اطلاعات دخران از بلوغ     
نمودار شماره (2):توزيع پراكندگي ميزان سلامت و بهداشت در دوران بلوغ     
نمودار شماره(3):توزيع درصدي ميزان تحصيلات والدين دختران در سن بلوغ     
نمودار شماره(4):توزيع درصدي ميزان موثر بودن اجراي كلاسهاي مربوط به بلوغ     
نمودار شماره(5):توزيع درصدي ميزان نقش دوستان     
نمودار شماره(6):توزيع درصدي ميزان طرح راهنمايي هاي مهم قبل از بروز مشكل     
نمودار شماره(7):توزيع درصدي ميزان چگونگي رفتار والدين با برگزاري طرح كلاسهاي مربوط به بلوغ با حظور والدين دختران در مدرسه     
نمودار شماره(8):توزيع درصدي ميزان احساس ناگهاني ترس يا خطر مبهم را     
در فرزندشان مشاهده مي كنند     
نمودار شماره(9):توزيع درصدي ميزان آزمودنيها شخصيت دخترشان را به آساني درك مي كنند     
نمودار شماره(10):توزيع درصدي حساسيت والدين نسبت به دختران در سن بلوغ     
نمودار شماره(11):توزيع درصدي ميزان حفظ خونسردي والدين هنگام روبرو شدن با اولين قاعدگي دخترشان     
نمودار شماره(12):توزيع درصدي ميزان نقش خانواده ها در بالغ شدن دخترشان از لحاظ جنسي     
نمودار شماره(13):توزيع درصدي ميزان شناخت والدين با بلوغ دخترشان     
نمودار شماره(14):توزيع درصدي ميزانرابطه شخصيت اجتماعي و تربيت جنسي     
نمودار شماره(15):توزيع درصدي ميزان پيامد هاي آشنايي يا عدم آشنايي والدين با دوران بلوغ     

  

مقدمه


دوران بلوغ از آغاز مدنيت همواره توجه دانشمندان و به ويژه مربيان اخلاق را به خود جلب كرده است. حتي ارسطو مطالعات پردامنه¬ي فلسفي و اخلاقي را كنار گذاشته و قسمت اعظم اوقات خود را صرف بررسي و تحقيق دوران بخصوص بلوغ كرده است. وي با حقيقت بيني فراوان صداي نوبالغ را به صداي «بز» تشبيه مي كرد و معتقد بود كه دوره جواني دوره رؤياها و آرمان پرستي است. لكن با نظر انتقاد آميزي اين توجه خارج از حد به عالم تخيلات را ناشي از نقصان تجربه ي جوان مي دانست. افلاطون نيز به نوبه ي خود مدت زيادي از وقت خود را صرف مطالعه ي اين مسئله مهم كرد كه بهترين وسائل تربيت يك بالغ و تبديل او به يك فرد مفيد براي جامعه كدام است؟
بلوغ در حقيقت يعني «رشد». هرگاه اين اصطلاح را به معني محدود بگيريم شامل كليه ي زمان زندگي جوان يعني از آغاز تولد تا مرحله ي بلوغ خواهد گرديد. اما بايد ديد چرا ما دوران بلوغ را مخصوصاً به مرحله¬ي «از 12 سالگي تا 20سالگي» اطلاق مي كنيم؟ براي آنكه در اين مرحله ي بخصوص نوبالغ از حال «كودك وابسته و تحت حمايت» خارج مي شود و قدرت آن را حاصل مي كند كه به تنهايي گليم خود را سالم از آب بدر آورد. 
در گذشته به زبان انگليسي دختران اين سن را «فلاپرز» مي خواندند و معني «توفلاپ» كه مصدر «فلاپر» است عبارت از «بال زدن» است كه از بال گرفتن پرنده گرفته شده است. اكثر اوقات دختران در اين سن نياز به اوج گرفتن مختصري دارند ولي برعكس معمولاً بيش از حد اوج مي گيرند و به زمين مي افتند و در نتيجه خود را زخمي مي كنند. از آنجا كه امروز تشخيص راه درست پيشرفت در جهان بالغان مستلزم داشتن اطلاعات وسيعتري است، طبيعي است كه مرحله ي رشد نسبت به جوامع اوليه به مراتب طولاني تر است و مسئوليت تعليم و تربيت كه سابقاً تنها در صلاحيت والدين بود بايد به كارشناسان آموزش و پرورش واگذار گردد. ولي اين تحول بنا به يك اصل اساسي را از نظر ما دور دارد و آن اين است كه هر بالغي قبل از مبادرت به تحصيلات نظري ميل و نياز به عهده دار شدن مسئوليت هاي صريح دارد و بايد قبل از آنكه ديگران مأمورش كنند خودش در پرتو اين مسئوليت ها اطلاعات فراوان و مفيدي كسب كند. (ج آر. هاوفيلد (ترجمه مشفق همداني) چاپ 64)    

دانلود پايان نامه بررسي مشكلات رابطه‌ والدين با دختران در سن بلوغ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.