امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان (بصورت كامل و آپديت شده)

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان (بصورت كامل و آپديت شده)

امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان (بصورت كامل و آپديت شده)

در پايان نامه حاضر در ابتدا در مورد اصطلاحات ايمني و سلامت و جنبه‌هاي قانوني آن بحث مي‌شود و در ادامه به برنامه‌ها و راهكار‌هاي مديريت ايمني و سلامت حرفه‌اي پرداخته مي‌شود

دانلود امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان (بصورت كامل و آپديت شده)

عوامل مهم نگهداري كاركنان
امنيت شغلي
مديريت استرس
بهداشت محيط كار
ايمني و سلامت حرفه اي
دانلود پايان نامه رشته مديريت
امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان
ارزيابي عملكرد ايمني و سلامت
خريد پايان نامه رشته مديريت
دانلود پايان نامه
دسته بندي مديريت
فرمت فايل doc
حجم فايل 86 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 90

دانلود پايان نامه رشته مديريت

امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان

(بصورت جامع و كامل در قالب 90 صفحه)

*آپديت دوم نيز اضافه شد:

                                  1.تاثير گسترش منابع انساني در امنيت شغلي

                                  2.امنيت و رضايت شغلي

چكيده
اشتغال در دنياي امروز به سرعت در حال تحول است سازمان ها در حال كوچك تر شدن و رفتن به سمت دنياي مجازي هستند كه البته ارتباط بينشان روز به روزبيشتر و پيچيده تر ميشود.سازمان ها تبديل به هسته هاي مركزي شده و ساير اجزا و كارمندان در اطراف آن قرار گرفته اند.در اين سيستم هر كس براي خود كار ميكند وبه اندازه اي كه ارزش افزوده ايجاد ميكند از درآمد نيز سهم مي برد و پرداخت به صورت دستمزد جاي خود را به درصدي از سود و...داده است. شركت ها و ادارات تمايلي به استخدام افراد ندارند و معمولا با قراردادهايي سعي در جذب نيروي مورد نياز خود دارند و اين روندي است كه در تجاري شدن و جهاني شدن اقتصاد اجتناب ناپذير است. اين روندي است كه در كشورهاي توسعه يافته سالها پيش رخ داده و امروز در كشورهاي در حال توسعه در حال وقوع است.پس در اينجا امنيت شغلي افراد به شدت در معرض خطرقرار خواهد گرفت.
 
اين پايان نامه به بررسي يكي از عوامل مهم نگهداري كاركنان يعني ايمني و سلامت حرفه‌اي مي‌پردازد. در ابتدا تعريف و مفاهيم مربوط ارائه مي‌شود و سپس روش‌هاي متداول بررسي و اقدام در زمينه بهداشت و ايمني محيط كار نام برده شده و به قوانين ايمني و سلامت حرفه‌اي در ايران اشاره مي‌گردد. همچنين فرهنگ، سخت افزار و سيستم‌ها كه عوامل كليدي در ايمني و سلامت حرفه‌اي هستند مورد بررسي قرار مي‌گيرند. مواردي راهنما به منظور ارزيابي عملكرد ايمني و سلامت ارائه مي‌شود. انواع برنامه‌هاي ايمني بر مبناي مشوق و برمبناي رفتار تحليل مي‌شوند. بعد از اين مطالب استرس مرد بررسي قرار مي‌گيرد. پس از تعريف استرس و عوامل بوجود آورنده آن، عواملي كه بر آن اثر گذاشته و از آن اثر مي‌پذيرند، بررسي شده و سپس راهكارهايي در چارچوب مديريت استرس براي بهينه كردن آن ارائه مي‌شود.
 
 
كليدواژه :

استرس

فشار رواني

امنيت شغلي

مديريت استرس

بهداشت محيط كار

ايمني و سلامت حرفه اي

 
 
 
 مقدمه
يكي از رسالت‌هاي اساسي مديريت منابع انساني نگهداري كاركنان توانمند مي‌باشد. از آنجا كه اقدامات نگهداري، مكملي بر ساير اقدامات و فرايند‌هاي مديريت منابع انساني است، حتي اگر عمليات كارمنديابي، انتخاب، انتصاب و ساير اقدامات پرسنلي به نحو بايسته انجام شود بدون توجه كافي به امر نگهداري نتايج حاصل از اعمال مديريت چندان چشمگير نخواهد بود. نظام نگهداري منابع انساني ابعاد متعددي را شامل مي‌شود كه مي‌توان آنها را به دو دسته تقسيم نمود: دسته اول در رابطه با حفظ و تقويت جسم كاركنان است مانند برقراري بهداشت و ايمني در محيط كار، اجراي برانامه‌هاي ورزش و تندرستي و بعضي خدمات مشابه. دسته دوم شامل مواردي است كه تقويت‌كننده روحيه علاقمندي كاركنان به كار و محيط كار مي‌باشد مانند خدمات بيمه و بازنشستگي و خدمات پرسنلي. در صورت داشتن توجه و بكارگيري اين موارد امنيت شغلي در كاركنان ايجاد شده و به رضايت شغلي آنها منتهي مي‌شود كه اين امر خود از اهميت بسزايي برخوردار است. 
 
در پايان نامه حاضر تأكيد اصلي بر روي موارد دسته اول است به اين صورت كه در ابتدا در مورد اصطلاحات ايمني و سلامت و جنبه‌هاي قانوني آن بحث مي‌شود و در ادامه به برنامه‌ها و راهكار‌هاي مديريت ايمني و سلامت حرفه‌اي پرداخته مي‌شود. در قسمت دوم مقاله بحث سلامت كاركنان با توجه به عامل كليدي استرس در محيط كار با تمركز بر روي شناخت و بهينه سازي ميزان استرس بررسي مي‌شود. در پايان اميد است كه توجه و بكارگيري مطالب و راهكار‌هاي اين مقاله در افزايش ايمني و سلامت محيط كار، بهينه سازي سطح استرس و ايجاد امنيت شغلي مناسب و در نهايت ايجاد رضايت شغلي موثر باشد كه اين نيز يكي از عواملي است كه در بهبود مستمر و تعالي سازمان‌ها بايد در نظر گرفته شود. 
 
فهرست:
 
 
‏1- مقدمه    ‏2‏

‏2- امنيت شغلي1 در آينده    ‏4‏

‏3- تعاريف و مفاهيم ايمني و بهداشت كار    ‏5‏

‏4- روش‌هاي متداول بررسي و اقدام در زمينه بهداشت و ايمني محيط كار    ‏6‏

‏5- قوانين دولتي و ايمني و سلامت حرفه‌اي    ‏8‏
‏6- قوانين ايمني و سلامت حرفه‌اي در ايران    ‏9‏
‏7- موازين مربوط به ايمني و بهداشت كار    ‏12‏
‏8- مديريت ايمني و سلامت محيط كار    ‏13‏

‏9- عوامل كليدي بهبود ايمني و سلامت حرفه‌اي محيط كار    ‏16‏

‏10- اجزاي برنامه ايمني    ‏18‏

‏11- ارزيابي عملكرد ايمني و سلامت    ‏19‏

‏12- چگونگي ايجاد يك برنامه جامع كنترل مخاطرات بالقوه    ‏22‏
‏13- انواع برنامه‌هاي ايمني    ‏23‏
‏14- نظرات جاري در ايمني و سلامت    ‏27‏
‏15- استرس13‏    ‏28‏

‏16- استرس و عملكرد كاري    ‏47‏

‏17- رابطه استرس و ترك خدمت و سبك رهبري    ‏48‏

‏18- تصميم گيري و استرس    ‏50‏
‏19- علائم استرس    ‏51‏
‏20- مديريت استرس    ‏52‏

‏21- ده راه كه مديريت بوسيله آن مي‌تواند استرس كار كنان را در حين كار كاهش دهد    ‏57‏

------------------------------

آپديتها در قالب 23 صفحه

‏22- نتيجه گيري   85
مراجع    ‏90‏
پي‌نوشت‌ها    
 

دانلود امنيت شغلي و نقش آن در نگهداري كاركنان سازمان (بصورت كامل و آپديت شده)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.