طرح توجيهي و كارآفريني بررسي و تهيه طرح توليد مبلمان
طرح توجيهي و كارآفريني بررسي و تهيه طرح توليد مبلمان |
![]() |
دسته بندي | طرح هاي توجيهي و كارآفريني |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 611 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 110 |
طرح توجيهي و كارآفريني بررسي و تهيه طرح توليد مبلمان
پيشگفتار:
اكثر مردم كار آفريني را مترادف با واژه اشتغال و كار يابي مي دانند در حالي كه كارآفريني مديريت و رهبري است كه رشد، تغييرو تحول دارد.
بنا به تعريف واژه نامه دانشگاهي و بستر: كار آفرين كسي است كه متعهد مي شود مخاطره يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل كند. ريچارد كانتيلون2 به سه عنصر در خصوص فعاليت كار آفرينان اشاره نموده اول آنكه آنها در يك محيط همراه با عدم تقعيت فعاليت مي كنند. دوم آنكه آنها در خصوص نداشتن توانايي زياد براي فعاليت اقتصادي، با فساد و تباهي خاص مواجه مي شوند و سوم اينكه آنها سرمايه اوليه را خودشان فراهم مي آورند. جان استوارت ميل كاركرد و عمل كارآفريني را شامل هدايت، نظارت، كنترل و مخاطره پذيري معرفي كرده و بر طبق نظرشومپيتر كارآفرين نيروي محرك اصلي در توسعة اقتصادي است. وي مشخصة كار آفرين را نوآوري مي داند و كار يك كارآفرين را تخريب خلاق تعريف مي كند او اشاره مي كند كه تعادل پويا از طريق نوآوري و كارآفريني ايجاد مي گردد و اين دو مشخصه اقتصاد سالم هستند. به نظر كرزند كارآفريني يعني آگاهي از فرصتهاي سود آور و كشف نشده است. در مجموع با بررسي نظرات مختلف مي توان تعاريف زير را براي كارآفريني ارائه نمود:
- كار آفرينان در واقع ارزشها را تغيير مي دهند و ماهيت آنها را دچار تغيير مي كنند.
- كارآفرينان يك ويژگي مشترك دارند و آن اين است كه مخاطره پذيرند البته مخاطره اي كه لازمه هر فعاليت اقتصادي بودن آن است. كساني كه بتوانند به درستي تصميم گيري نمايند، مي توانند كارآفرين باشند و مانند كارآفرين رفتار كنند.
- كارآفرين تغيير را مقوله اي بهنجار و سالم مي انگارد. ولي تغيير را مطرح نمي سازد بلكه همواره دنبال تغيير است و به آنها پاسخ مي دهد و فرصتها را شناسايي مي كند.
- كارآفريني همانا به كاربردن مفاهيم و فنون مديريتي، استاندارد سازي محصول، بكارگيري ابزارها و فرآيندهاي طراحي و بنا نهادن كار بر پاية آموزش و تحليل كار انجام شده است.
- كارآفريني يك رفتار است و نه يك صفت خاص در شخصيت افراد
- كارآفريني بر پايه نظريه اقتصاد در جامعه استوار است.
به عبارت ديگر كارآفرين ايده ها را يافته و آن را تبديل به فرصتي اقتصادي مي كند. در فضاي كسب و كار فرصت جديدي است كه قابليت تجاري شدن دارد. آگاهي از محيط بازار و نيازهاي مشتري و نگرش كارآفرين او را در يافتن فرصت و پرداختن به آن ياري مي دهد. پس كارآفرين يك طرح تجاري مي نويسد كه در آن مسائلي چون بازار محصول يا خدمت، مسائل حقوقي و قانوني شركت، تآمين سرمايه و رشد و سازماندهي و مديريت كسب و كار را بررسي مي نمايد.
مقدمه:
كيفيت هنري و استحكام مبلمان ايراني از كالاهاي خارجي بيشتر است.
مبلمان داخلي هرچندبا روشهاي سنتيتوليد ميشود، اما هنوز در دنيا حرفهاي زيادي براي گفتن دارد.
زيبايي و استحكام را از ويژگيهاي منحصر بفرد مبلمان داخلي كشور ذكر كرده و گفته مي شود كه امروزه با دستيابي به بازارهاي جهاني ميتوان خلاقيت و ذوق هنري توليد مبلمان در كنار استحكام آن به معرض نمايش گذاشت.
هر چند مبلمان خارجي با تكنولوژي روز دنيا توليد ميشود اما توليدات داخلي ايران از لحاظ هنري از رتبه بالايي در جهان برخوردار است.
توليدات مبلمان داخلي داراي گارانتي و خدمات پس از فروش است.
حدود ۸۰درصد واحدهاي توليدي مبلمان از روشهاي سنتي در توليد استفاده ميكنند.
مواد اوليه بيكيفيت و گران از جمله مشكلات واحدهاي توليدي مبلمان است.
هماكنون ۵۱هزار واحد توليدي مبلمان در ايران فعاليت دارد، افزود: مبلمان داخلي كه با مواد اوليه گران، نيروي كار و روش سنتي توليد ميشود، در كنار كالاهاي خارجي قرار دارد كه با ماشينآلات خارجي و با هزينههاي توليد پايينتر توليد شده است.
امروزه ارزش توليدات انواع مبلمان چوبي جهان در سال ۲۰۰۶به رقم ۲۰۰ميليارد دلار و ارزش توليدات انواع مبلمان غيرچوبي در همين سال به رقم ۵۰ميليارد دلار رسيده است كه جمع ارزش توليد جهاني انواع مبلمان در سال ۲۰۰۶رقم ۲۵۰ ميليارد دلار ميباشد.
در اين حال رشد ۳۶درصدي ارزش مبادلات تجاري مبلمان در جهان در توليد ۱۰ساله گذشته كه حدود ده درصد بيشتر از ميانگين رشد سالانه ارزش تجارت جهاني است، صنعت مبلمان را به جايگاه بزرگترين شاخه از صنايع سبك در دنيا ارتقا داده است.
اين در حالي است كه درآمد كشور ايران در ۱۰ماهه گذشته سال ۸۵از صادرات مبلمان تنها ۲۴ميليون و ۱۲۵هزار دلار بوده است.
بيش از ۷۵درصد ازدرآمد جهاني ۲۵۰ميليارد دلاري سالانه صنعت مبلمان متعلق به هفت كشور آمريكا،چين، ايتاليا، فرانسه،آلمان، ژاپن و كانادا است.
در اين خصوص در عرصه جديد اقتصاد ايران، آينده از آن اصنافي است كه قدرتمندترين تشكلها و متناسبترين پيوند را در ميان تشكلهاي خود دارند.
كشورهاي فرانسه، آلمان، بلژيك، ايتاليا، اسپانيا، تايوان، ژاپن، چين، انگلستان، تركيه، مالزي، آمريكا و اتريش در زمينه توليد مبل فعال هستند.
يكي ازمشكلات عمده صنعت مبلمان كشور واردات رنگ و پارچه با قيمت گران از كشورهاي تركيه، ايتاليا، اسپانيا و فرانسه است زيرا كيفيت رنگ و پارچههاي توليد داخلي چندان مرغوب نيست. متاسفانه تنها در زمينه توليد مبلمان مدرن ضعف داريم و بيشتر مبلمان وارداتي از اين نوع است. واردات انواع مواد اوليه از جمله نئوپان، ورقهاي ،MDFپارچههاي روكش، رنگ و يراقآلات سبب افزايش قيمت تمام شده مبل توليد داخلي ميشود.
متاسفانه با توجه به تخصصي بودن صنعت مبلمان در همه زمينههاي توليد، خريد و فروش بيشتر افراد شاغل در اين بخش هاي تجربه و اطلاعات لازم در اين زمينه را ندارند.
فصل اول:
كليـات و سـوابـق
1-1- مشخصات متقاضيان طرح
2-1-معرفي اجمالي پروژه
3-1-معرفي محصول
4-1-سوابق توليد
6-1-مصرف كنندگان
7-1- بازار خريد و فروش
- جمعه ۱۷ اردیبهشت ۹۵ | ۱۶:۳۴
- ۲۵ بازديد
- ۰ نظر