پروژه بررسي جايگاه اجتماعي اقتصادي گردشگران در شهر مشهد
نتايج بدست آمده از استخراج پرسشنامه ها بيانگر آن است كه اكثر گردشگران مورد مطالعه در فاصله سني 50 35سال مرد داراي تحصيلات ديپلم وداراي مشاغل اداري با حقوق سالانه 8000 4000 هزار رالا بوده اند تعداد افراد خانواده گردشگران مورد مطالعه اكثرا 84 نفر بوده است بيشتر گردشگران مورد مطالعه از شهر اصفهان و با وسيله نقليه شخصي به مشهد آمده اند |
![]() |
دسته بندي | گردشگري و توريسم |
فرمت فايل | word |
حجم فايل | 51 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 57 |
پروژه بررسي جايگاه اجتماعي اقتصادي گردشگران در شهر مشهد
چكيده
صنعت گردشگري داراي آثار اقتصادي و اجتماعي قابل ملاحظه اي مي باشد، ايجاد اشتغال و دستيابي به درآمد ارزي پايدار و مناسب و همچنين شناخت متقابل فرهنگي از آثار اقتصادي و اجتماعي اين صنعت است.كشور ايران داراي پتانسيل هاي عظيم تاريخي، طبيعي و مذهبي است كه در بخش جاذبه هاي مذهبي آن، شهر مشهد به عنوان بزرگترين قطب گردشگري شناخته شده است.
هدف اصلي اين پژوهش بررسي آثار اقتصادي و اجتماعي گردشگران شهرمشهد بوده است. روش جمع آوري اطلاعات بر مبناي كتابخانه اي، اسنادي و نيز ميداني(پرسشنامه) بوده و جهت تحليل داده ها از نرم افزارEviews وExcel استفاده شده است. در اين راستا نتايج به دست آمده از تخمين مدل تعداد دفعات سفرگردشگران به مشهد بيانگرآن بوده است كه متغير تعداد افراد خانوار گردشگران مشهد بيشترين تاثير و به ترتيب متغيرهاي سن گردشگر، ميزان آگاهي گردشگران از مكانهاي تاريخي ، وسيله حمل و نقل گردشگر به مشهدو درآمد ماهانه گردشگران مشهد ، كمترين تاثير را بر تعداد سفر گردشگران به مشهد داشته اند.
فهرست مطالب عنوان.........................................................................................................................................صفحه
چكيده................................................................................................................................. |
1 |
فصل اول :كليات............................................................................................... |
2 |
1-1-مقدمه........................................................................................................................ |
3 |
1-2-اهداف..................................................................................................................... |
5 |
1- 3فرضيات..................................................................................................................... |
5 |
فصل دوم: پيشينه نگاشته.................................................................................................. |
6 |
2-1-مقدمه....................................................................................................................... |
7 |
2-2-مطالعات داخلي........................................................................................................ |
7 |
2-2-1- گردشگري.......................................................................................................... |
7 |
2-2-2-بررسي جايگاه اجتماعي- اقتصادي گروه هاي مختلف جامعه................................ |
13 |
فصل سوم: روش تحقيق.................................................................................................... |
18 |
3-1-مقدمه....................................................................................................................... |
19 |
3-2-روش و ابزار جمع آوري اطلاعات............................................................................ |
19 |
3-3-جامعه آماري.............................................................................................................. |
19 |
3-4- روش نمونه گيري و حجم نمونه................................................................................ |
20 |
3-5-مدل مورد استفاده در اين مطالعه................................................................................. |
20 |
فصل چهارم: نتايج و بحث................................................................................................ |
22 |
4-1- مقدمه...................................................................................................................... |
23 |
4-2- بررسي ويژگيهاي گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد.......................................... |
23 |
4-2-1 توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب سن...................................... |
23 |
4-2-2 توزيع گردشگران مورد مطالعه مشهد بر حسب جنسيت ........................................... |
24 |
4-2-3 توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب تحصيلات.......................... |
24 |
4-2-4 - توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب نوع شغل.......................... |
25 |
4-2- 5- توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر اساس استان محل سكونت........... |
26 |
4-2-6- توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب فاصله شهرستان محل سكونت تا مشهد (كيلومتر )................................................................................................ |
27 |
4-2-7- توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب تعداد افراد خانوار.............. |
28 |
4-2- 8- توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب درآمد سالانه خانوار.......... |
29 |
4-2- 10- توزيع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر اساس مدت اقامت.................. |
30 |
4-2-11- توزيع گردشگران مورد مطالعه شهر مشهد بر حسب تعداد سفر به مشهد |
31 |
4-3- بررسي اهداف گردشگران مورد مطالعه از سفر به شهر مشهد ..................................... |
32 |
4- بررسي نحوه هزينه كرد گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد.................................. -4 |
32 |
4-5- بررسي ميزان آگاهي گردشگران مورد مطالعه ازمكانهاي سياحتي و تفريحي در شهر مشهد ................................................................................................................................ |
33 |
4-6-ميزان بازديدگردشگران مورد مطالعه از موزه ها و مكانهاي تاريخي شهر مشهد............ |
34 |
4-7- بررسي ميزان بازديد گردشگران در شهر مشهد از مكانهاي تفريحي و ييلاقي ............. |
35 |
بررسي ميزان رضايتمندي گردشگران مورد مطالعه از سفر به مشهد..............................-8-4 |
36 |
4-9-نتايج تخمين مدل تعداد دفعات سفر گردشگران به مشهد............................................. |
37 |
4-10- بررسي مشكلات گردشگران مورد مطالعه در سفر به شهر مشهد............................... |
41 |
4- 11-بررسي پيشنهادات گردشگران مورد مطالعه جهت بهبود وضعيت گردشگري در شهر مشهد.......................................................................................................................... ........ |
42 |
فصل پنجم: نتايج و پيشنهادات........................................................................................... |
46 |
5-1-مقدمه.................................................................................................. |
47 |
5-2- نتايج.................................................................................................... |
47 |
5-3-پيشنهادات.................................................................................................................. |
48 |
پرسشنامه.............................................................................................................................. |
52 |
منابع..................................................................................................................................... |
57 |
- چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۵ | ۲۲:۲۱
- ۴۲ بازديد
- ۰ نظر