بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)، در صنعت مواد¬غذايي در استان چهار¬محال وبختياري

بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)، در صنعت مواد¬غذايي در استان چهار¬محال وبختياري

مقاله بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)، در صنعت مواد غذايي در استان چهار محال وبختياري

دانلود بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)، در صنعت مواد¬غذايي در استان چهار¬محال وبختياري

مقاله بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)، در صنعت مواد غذايي در استان چهار محال وبختياري
بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)
بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري
مقاله مديريت صنعتي
دسته بندي مديريت
فرمت فايل word
حجم فايل 49 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 29

مقاله بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)،

در صنعت مواد غذايي در استان چهار محال وبختياري

 

 

چكيده

تا كنون تحقيقات بسياري دررابطه با تاثير بازار­گرايي بر عملكردكسب وكار شركت­ها انجام شده، كه نتايج آن­ها منجر به گرايش افراطي شركت­ها به بازار و خارج شركت، بدون توجه به عوامل دروني شركت و محصول خود مي­باشد. اين مقاله به بررسي تاثير بازار­گرايي بر عملكرد تجاري با رويكرد مديريت كيفيت فراگير مي­پردازد. لذا هدف آن پيشنهاد يك الگوي نظري در جهت توجه همزمان شركت­ها به عوامل دروني شركت، از جمله محصول و عوامل بيروني من جمله بازار است و همچنين مي­تواند الگويي مناسب براي استفاده در صنايع مختلف كشور باشد. اين تحقيق از نظر روش، توصيفي– پيمايشي مبتني بر همبستگي مي­باشد. شركت­هاي فعال در صنعت مواد غذايي در استان چهار­محال و بختياري به­عنوان جامعه آماري تحقيق در نظر گرفته شده­اند. در راستاي هدف تحقيق، با تلفيق عناصر بازارگرايي و مديريت كيفيت فراگير­ و با استفاده از مدل يابي معادلات ساختاري، الگويي در چارچوب يك مدل مفهومي، ارائه ميشود­. اين مدل توسعه مدل مديريت كيفيت فراگير،  با تلفيق آن با عناصر بازارگرايي است بنابراين استفاده از آن يك رويكرد تلفيقي براي استراتژي تجارت است.

نتايج حاصل از بررسي فرضيات اين تحقيق نشان مي­دهد، تاثير غيرمستقيم بازارگرايي و با حضور فعاليت­هاي مديريت كيفيت فراگير، از تاثير مستقيم آن برعملكرد كسب و كاردر شركت­هاي مورد بررسي بيشتراست. همچنين بر اساس نتايج اين تحقيق، فعاليت­هاي صرف بازارگرايي، برخلاف بسياري از تحقيقات ديگر در اين زمينه، تاثيري بر عملكرد كسب وكار ندارد. بنابراين فعاليت­هاي بازارگرايي تنها با حضور سيستم مديريت كيفيت فراگير منجر به بهبود عملكرد كسب و كار خواهد شد.

واژگان كليدي: بازارگرايي ، مديريت كيفيت فراگير  ، عملكرد كسب وكـار  

 

1- مقدمه

امروزه كيفيت يك لغت شناخته شده در سراسر جهان است و به­شدت موردتوجه مشتريان قرار گرفته است، چرا كه مشتريان به كيفيت بيش از گذشته اهميت مي­دهند، واز محصولاتي استقبال مي­كنند كه بيشترين رضايت را در آن­ها ايجاد نمايد، بدينوسيله سازمانها، ساختار تشكيلاتي خود را بر اساس مشتري­گرايي تغيير داده­اند و كيفيت را مساوي ارضاي نياز مشتريان خود تعريف نمودند.

همان­طور كه مي­دانيم موفقيت شركت­ها و مؤسسات امروزي در گرو شناخت هر چه بيشتر از مشتريان و رقبا و ساير عوامل تأثيرگذار بر بازار است. نيازها و خواست‌هاي مشتريان همواره درحال تغييرهستند و تنها در صورت شناخت اين تغييرات است كه شركت مي‌تواند موفق شود. از طرفي رقبا نيز به دنبال جذب مشتريان بيشتر براي خود هستند و در اين راه از هيچ كوششي  چشم­پوشي نخواهند كرد. همچنين تغيير شرايط بازار و قوانين حاكم بر آن مانند تغييرات تكنولوژيك، قوانين و ... هم مي‌تواند موفقيت مؤسسات را در يك بازار تحت تأثير خود قرار دهد و شناخت و پيش‌بيني اين عوامل و ارائه راهكار مناسب در برخورد با آنها نقش كليدي در موفقيت مؤسسه در بازار هدف بازي خواهد كرد. از اين رو گرايش به بازار و نيازهاي مشتريان اولين ويژگي بازاريابي جديد است. در بازارگرايي رضايت مشتريان هسته فعاليت شركت را تشكيل مي‌دهد و كليه فعاليت­هاي شركت بايد در راستاي ارضاي نيازهاي مشتريان باشد.[9، ص7 ]

 


Market Orientation - [1]

Total Quality Management - [2]

Bussiness Performanc - [3]

 

دانلود بررسي تاثيربازارگرايي(MO) بر عملكرد تجاري شركت با رويكرد مديريت كيفيت فراگير (TQM)، در صنعت مواد¬غذايي در استان چهار¬محال وبختياري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.