ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت

ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت

ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت دانلود پايان نامه كارشناسي ارشد ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت در 118 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت

دانلود پايان نامه كارشناسي ارشد ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت
دانلود مقاله
دانلود تحقيق
دانلود نرم افزار
دانلود اندرويد
دانلود پايان نامه
دانلود پايان نامه كارشناسي
دانلود پايان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پاياني
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش كار آموزي
دانلود پاورپوينت
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل docx
حجم فايل 333 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 118

ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت

دانلود پايان نامه كارشناسي ارشد ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت

در 118 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

فصل اول (كليات پژوهش)

مقدمه1

بيان مسئله3

اهميت و ضرورت تحقيق8

اهداف پژوهش... 11

هدف كلي.. 11

اهداف جزئي.. 11

سوالات پژوهش... 11

فرضيه هاي پژوهش... 12

تعريف مفهومي (نظري) و عملياتي متغيرها 12

فصل دوم ( ادبيات و پيشينه پژوهش)

مقدمه16

اعتياد اينترنتي.. 16

تاريخچه اينترنت.. 19

تاريخچه اينترنت در ايران19

ژورناليسم الكترونيك... 20

انواع اعتياد اينترنتي.. 20

آثار و پيامدهاي اعتياد اينترنتي.. 21

بررسي ديدگاه هاي مختلف درباره اينترنت.. 23

جكس اتالي.. 23

داگلاس راشكوف.. 23

ناتام گاردلز24

ايزومي آيزو24

كارابي گاكيو24

زيايونگ وو25

آسيب هاي رواني اينترنت.. 25

اختلال هاي رواني كاربرد نادرست اينترنت.. 26

مهمترين كابردهاي اينترنت در شبكه هاي خبري تلويزيوني.. 27

راهبردهاي درماني.. 28

اختلال خواب.. 30

تاريخچه خواب.. 43

تعريف اختلالات خواب.. 44

علائم عمده اختلالات خواب.. 44

طبقه بندي اختلالات خواب: 45

بد خوابي ها 46

الف)  بي خوابي اوليه46

ب)  پر خوابي اوليه46

د) اختلالات خواب «وابسته به تنفس» 47

هـ ) اختلال خواب چرخه شبانه روزي.. 48

و)  بد خوابي نا معين(NOS) 48

نابهنجاريهاي خواب.. 49

الف) اختلال كابوس... 49

ب) اختلال وحشت شبانه50

ج) اختلال راه رفتن در خواب : 50

د) پاراسوميناهاي نامشخص... 51

اختلالهاي خواب توام با يك اختلال رواني ديگر51

اختلال خواب ناشي از بيماريهاي عمومي طبي. 51

اختلالات خواب ناشي از مصرف مواد52

درمان اختلالات خواب.. 54

دارو درماني.. 54

درمانهاي شناختي و رفتاري: 54

مشكلات هيجاني.. 55

اضطراب.. 55

علايم اضطراب.. 56

شيوع اختلالات اضطرابي.. 56

نظريه هاي اضطراب.. 56

افسردگي.. 59

شيوع افسردگي.. 59

نشانه هاي افسردگي.. 59

مفهوم استرس... 61

ديدگاه هاي مربوط به استرس... 65

ديدگاه پزشكي.. 65

مقابله با استرس... 67

انواع روشهاي مقابله68

از خود بيگانگي.. 69

تاريخچه از خود بيگانگي.. 69

تعريف جامع از خود بيگانگي.. 71

قلمرو روان‌شناسي اجتماعي از ازخود بيگانگي.. 73

اشكال پنج گانه سمين از خود بيگانگي عبارتند از76

تحقيقات انجام شده در داخل و خارج كشور79

فصل سوم (روش پژوهش)

روش پژوهش... 83

روش اجرا 83

جامعه آماري و نمونه آماري.. 84

ابزار پژوهش... 84

روش تجزيه و تحليل داده ها 87

 

فصل چهارم (تجزيه و تحليل داده ها)

مقدمه89

الف) يافته هاي جمعيت شناختي.. 89

ب) يافته هاي توصيفي.. 91

ج) يافته هاي استنباطي.. 93

فصل پنجم(بحث و نتيجه گيري)

بحث و نتيجه گيري.. 97

محدوديت هاي پژوهش... 98

پيشنهادات پژوهشي.. 98

پيشنهادات كاربردي.. 99

 

چكيده:

هدف از پژوهش حاضر ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت مي باشد

. جامعه آماري اين پژوهش را كليه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مشكين شهر در سال تحصيل1391-1390 تشكيل دهند

به منظور تعيين نمونه مرحله اصلي پژوهش از ميان دانش آموزان وابسته به اينترنت 80 دانش آموز به صورت تصادفي ساده انتخاب شدند.

با توجه به اينكه در تحقيقات همبستگي حداقل نمونه بايستي 30 نفر باشد (دلاور،1380)، به خاطر افزايش اعتبار بيروني 80 نفر انتخاب شد.

ابزار پژوهش مقياس سنجش اعتياد به اينترنت يانگ و - پرسشنامه كيفيت خواب پيتزبورگ

و مقياس افسردگي، اضطراب و استرس مي باشد نتايج يافته ها نشان داد مشكلات هيجاني بر كيفيت خواب دانش آموزان تاثير گذار بوده

و ميتواند آن را پيش بيني كند بطوري كه افسردگي، استرس و اضطراب به ترتيب ميتواند كيفيت خواب دانش آموزان را پيش بيني كند

و از خود بيگانگي با كيفيت خواب دانش آموزان رابطه معناداري دارد بطوريكه مولفه هاي از خود بيگانگي

(به ترتيب احساس ناتواني و احساس انزوا)ميتواند پيش بيني كننده كيفيت خواب دانش آموزان باشد.

كلمات كليدي:

مشكلات هيجاني

از خود بيگانگي

كيفيت خواب

وابستگي به اينترنت 

مقدمه

دسترسي به اينترنت پديده اي رو به گسترش است و هر روز تعداد بيشتري از افراد در زمره استفاده كنندگان اينترنت قرار مي گيرند

(علوي و همكاران، 1389). اينترنت در همه جا حضور دارد و تعداد كاربران اينترنت به طور شگفت آور در حال افزايش است

(هاردي وتي ، 2007) از آنجا كه برقراري ارتباط اصلي ترين دليل استفاده كاربران از اينترنت مي باشد

بنابراين اينترنت تأثير خوبي بر ارتباط داشته باشد (پورشهرياري، 1386). دوستي ها را كمتر كرده

و زمان كمتري با خانواده صحبت مي كنند استرسورهاي بيشتري را تجربه كرده اند و احساس تنهايي و افسردگي مي كنند (آفونوس 1999).

گلدبرگ  براي اولين بار اختلال اعتياد به اينترنت را در جولاي 1995 ميلادي مطرح كرد

و معيارهاي تشخيص آن را ثبت نمود (گونزالمي 2008)محققان خاطرنشان كردند

كه استفاده مفرط از اينترنت، تأثير سوئي روي بهداشت رواني دارد (تروئر 2001).

مشكلات خواب از جمله مشكلاتي است كه در نتيجه اعتياد به اينترنت به وجود مي آيد

و باعث مي شود كه كيفيت آن در اين گروه از نوجوانان به مراتب پايين باشد.

مطالعات انجام شده شيوع بالاتر مشكلات  خواب را در جمعيت بالغين گزارش كرده اند

و اين در حالي است كه با توجه به نتايج پژوهش اين مشكلات به مراتب در نوجوانان و جوانان وابسته

به اينترنت بيشتر هم مي باشد(كوبي و همكاران 2001؛ موئدفر و همكاران، 2007)پژوهش ها نشان مي دهد

كه مشكلات هيجاني كه از آثار منفي اعتياد به اينترنت مي باشد، دليلي براي كاهش كيفيت و سلامت خواب هستند

(برول 2006)  در واقع مشكلات هيجاني از قبيل افسردگي، اضطراب و استرس از جمله متغيرهاي هستند

كه باعث تشديد مشكلات خواب در نوجوانان وابسته به اينترنت شود.در مطالعه ابراني و همكاران،

2009  نشان داده شد كه اضطراب هم به عنوان يك فرايند و نتيجه استفاده چيزي از اينترنت

و هم عامل خطر براي استفاده از آن استيكي ديگر از متغيرهايي كه احتمالاً با اعتياد به اينترنت مرتبط است

و مي تواند مشكلات خواب افراد وابسته به اينترنت را تشديد كند متغير از خودبيگانگي است

اين متغير از سه مولفه كناره گيري ، ناتواني  و ناهنجاري تشكيل شده است (زكي، 1388).در يكي از مطالعات انجام شده

 

دانلود ارتباط بين مشكلات هيجاني و از خود بيگانگي با كيفيت خواب در دانش آموزان وابسته به اينترنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.