بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

دانلود پايان نامه كارشناسي رشته راهنمايي و مشاوره با موضوع بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي در 73 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

پايان نامه بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي
دانلود مقاله
دانلود تحقيق
دانلود نرم افزار
دانلود اندرويد
دانلود پايان نامه
دانلود پايان نامه كارشناسي
دانلود پايان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پاياني
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش كار آموزي
دانلود پاورپوينت
دانلود پرسشنامه
دانلود فايل
دانلود كتاب
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل word
حجم فايل 109 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 73

بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

دانلود پايان نامه كارشناسي بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

در 73 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

فهرست مطالب:

فصل اول

كليات تحقيق

فصل دوم

مباني نظري و پيشينه تحقيق

فصل سوم

مواد و روش ها

فصل چهارم

تجزيه و تحليل داده ها

فصل پنجم

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع

 

مقدمه

اضطراب عبارت است از يك احساس منتشر نا خوشايند و مهم و دلواپسي با منشاّ ناشناخته كه به فرد دست مي دهد و شامل عدم اطمينان ، درماندگي و برانگيختگي فيزيولوژي است. وقوع مجدد موقعيت هايي كه قبلاِّ استرس زا بوده اند يا طي آنها به فرد آسيب رسيده است باعث اضطراب در افراد مي شود همه انسانها در زندگي دچار اضطراب مي شوند. ولي اضطراب مزمن و شديد غيرعادي و مشكل ساز است. تحقيقات و بررسي ها نشان مي دهند كه اضطراب در خانم ها ، طبقات كم درآمد و افراد ميانسال و سال خورده بيشتر ديده مي شود.

هيلگارد اضطراب را اينگونه تعريف مي كند: حالت نگراني و دلشوره كه با ترس پيوند دارد و پر اضطراب را چنين تعريف مي كند: اضطراب معمولاً به يك حالت هيجاني ناخوشايند و مهم اطلاق مي شود كه با پريشاني ، هراس ، تشويش همراه است.

بيان مسئله :

اضطراب در دنياي مدرن و پيشرفته ي امروزي واژه جديد و ناشناخته اي نيست اكثريت افراد آگاهي هايي جزيي در مورد واژه ي اضطراب دارند و دردسرهاي زندگي ماشيني و مدرن روز به روز به اين مشكلات دامن مي زند. با يك مقايسه سطحي متوجه مي شويم هر اندازه ساختارهاي اجتماعي از هم گسسته مي شود و روابط عاطفي بين انسان ها سردتر مي شود به همان اندازه سلامت رواني افراد جامعه به خطر مي افتد و اين مخاطرات شكل حادتر اضطراب را بوجود مي آورد. (گنجي و همكاران، 1387).

اثبات اين نكته كه تشديد اضطراب و افسردگي مي تواند آسيب هاي جدي به سلامت جسمي افراد وارد نمايد جواب بسياري از معادلات مجهول علم پزشكي و البته به روان پزشكي را به دست مي دهد. (گنجي و همكاران، 1387).

در حقيقت انسان محور توسعه است و سلامت انسان راز و رمز توسعه به حساب مي آيد براي بسياري از متخصصان سلامت ، سلامت روان ، در حوزه هاي بسيار مورد توجه است (كيت تودور) از نگاهي ديگر ارزشي تاميني و  ارتقاء سلامت روان چنان است كه در سوره مباركه مائده آمده است «هر كسي نفسي را به زندگي برگرداند مثل آن است كه به همه آدميان حيات بخشيده است» اين نكته قابل تامل است كه در نگاه ديني حيات فقط حيات جسمي نيست و آن چيزي كه گمان مي رود در كلمه حيات آيه شريفه مستتر مي باشد نگاه روحي و جسمي توأمان است. حال با نگاهي به مطالب فوق اهميت سلامت روان و تاثير اضطراب در به مخاطره انداختن اين مهم : جايگاه تحقيقات بسياري با اهميت به نظر مي آيد. (گنجي و همكاران، 1387).

تحقيقي كه ما با توجه به گفته ها بدان رسيديم «بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي».

در تحقيقاتمان سعي مي كنيم كه به چند سوال پاسخ دهيم كه :

الف) ميزان اضطراب در بين دانشجويان پسر بيشتر است يا دانشجويان دختر؟

 ب) دانشجويان از نظر افكار اضطرابي در چه وضعيتي قرار دارند؟

ج) آيا رابطه بين افكار اضطرابي و عملكرد تحصيلي رابطه وجود دارد؟

اهداف پژوهش

اهداف كلي :

هدف از اجراي اين پژوهش «بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي» مي باشد.

اهداف جزئي:

1-         بررسي ميزان افكار اضطرابي در بين دانشجويان

2-         مقايسه افكار اضطرابي در بين دانشجويان دختر و پسر

3-         رابطه بين افكار اضطرابي و عملكرد تحصيلي

 

فرضيه هاي پژوهش :

1-         بين ميزان افكار اضطرابي و عملكرد تحصيلي در بين دانشجويان رابطه معناداري وجود دارد.

2-         بين رابطه بين افكار اضطرابي و سخنراني در بين دانشجويان دختر و پسر تفاوت معناداري وجود دارد.

           

اهميت و ضرورت تحقيق :

طبق نظر كارشناسان سازمان جهاني بهداشت بيش از 1500 ميليون از جمعيت جهان از اختلالات عصبي و رواني اجتماعي رنج مي برند (حسيني، 1390) و نزديك به 20 درصد از كل مراجعان مراكز بهداشت عمومي در جهان را تشكيل مي دهند (سارتور پوس به نقل از يعقوبي، 1374) پيچيدگي عصر حاضر باعث شده انسان به طور مداوم در برابر ناملايمات از خود ناسازگاري نشان دهد و اضطراب يكي از شايع ترين اختلالاتي است كه در مقابل ناسازگاري ها بروز مي كند (گنجي و همكاران، 1387).

تمام مباحثي كه در قبل مطرح كرديم و نگاهي به كاركرد سلامت روان كه در واقع زمينه رشد مهارتهاي فكري و ارتباطي را فراهم مي كند و باعث رشد عاطفي و انعطاف پذيري و عزت نفس آدمي مي شود و عملكرد موفقيت آميز كاركردهاي ذهني در نتيجه انجام فعاليتهاي سازنده، داشتن روابط مناسب با ديگران ، توانايي سازگاري با تغييرات و رويارويي موثر با حوادث ناگوار زندگي هم از پيامدهاي داشتن سلامت رواني محسوب مي شود از يك سو و از سوي ديگر تاثير اضطراب منفي به عنوان يكي از عوامل موثر بر سلامت رواني و دقت در اين مبحث كه در جامعه ما به كراهت جملاتي در اين موضوع مطرح مي شود كه دانشجويان از اضطرابهاي گوناگوني بهره مندند و در سلامتي رواني آنها خدشه اي مشاهده مي شود، ضرورت و اهميت تحقيقي با عنوان ما را بيشتر نمايان مي كند. (گنجي و همكاران، 1387).

دانلود بررسي ميزان افكار اضطرابي در سخنراني (گفتار) دانشجويان محقق اردبيلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.