اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

دانلود تحقيق وبررسي اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري در 60 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري
دانلود مقاله
دانلود تحقيق
دانلود نرم افزار
دانلود اندرويد
دانلود پايان نامه
دانلود پايان نامه كارشناسي
دانلود پايان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پاياني
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش كار آموزي
دانلود پاورپوينت
دانلود پرسشنامه
دانلود فايل
د
دسته بندي تحقيق
فرمت فايل word
حجم فايل 93 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 60

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

دانلود تحقيق وبررسي اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

در 60  صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

بخشي از متن تحقيق:

  فصل دوم

اضطراب

رايج ترين واكنش به يك عامل فشار اضطراب است منظور از اضطراب هيجان ناخوشايندي است  كه معمولا با اين كلمات توصيفش مي كنيم:نگراني،تشويش،تنش،وترس؛احساساتي كه همه هر از گاهي با شدتهاي مختلف دچارش مي شوند(كريستا ل1968، نقل از همكاران)،دسترسي به تعريف دقيق

ازاضطراب بسيار دشوار است.اكثر نظريه پردازان با لانگ  موافقند كه اضطراب مفهومي فرضي است  يعني اضطراب نوعي تصور است كه وجود خارجي وعيني ندارد ولي در تفسير پديده هاي مشاهده پذير مي تواند مفيد باشد.لانگ مدلي سه سيستمي از اضطراب ارائه داده است كه در حد وسيعي به فهم تعريفهاي مختلف كمك كرده است.اضطراب را مي توان بر حسب افكار تعبير كرد،يا بر حسب احساسها وواكنشهاي جسماني بيان كرد،يابر حسب رفتار فرد در نظر گرفت،نيمرخ اضطراب در افراد مختلف بسته به اين كه كدام نظام بيشترين تأثير را پذيرفته است،متفاوت خواهد بود.(بهداشت رواني احمدوند ص177

سه عنصر اضطراب

عنصر بدني:عنصر بدني ترس و اضطراب  كه همراه با نشانه هاي بدني است ودر حين هراس اتفاق مي افتد .اين نشانه ها بخشي از يك واكنش هشدار است كه پاسخ طبيعي بدن به ترس يا خطر مي باشد.

عنصر شناختي:عنصر شناختي اضطراب شامل تفكرات ويا تصوراتي است كه در طول هراس رخ مي دهد.مهم است توجه داشته باشيم كه،ممكن است شخص از شروع واكنش خود ،حتي وقتي كه در يك موقعيت خطرناك است كاملا آگاه نباشد.

عنصر رفتاري:عنصر رفتاري اضطراب شامل رفتارهايي است كه درحين هراس اتفاق مي افتد يا به عنوان پيامد آن رخ مي دهد.(علي كمال جو،1390)

 

مرور فيز يولوژي اضطراب

- اضطراب عملكردي حياتي دارد؛ اضطراب ما را نسبت به خطر بالقوه هوشيار مي كند.

- احساساتي كه در طول هراس تجربه مي شود،انعكاس طبيعي فرايندهاي فيزيولوژي هستند كه مربوط به واكنش جنگ وگريز مي باشد.

- احساسات همراه هراس به هيچ وجه خطرناك نيستند. به علاوه بعد از مدتي كه فعاليت سامانه ي جنگ وگريز متوقف شد اين نشانه ها از بين مي رود.

انواع اختلالات اضطرابي

 

اختلال اضطراب جدايي : جدايي ها در تار وپود زنگي افراد تنيده شده اند.سازش با جدايي،چه به صورت گذرا يا پايدار،بخشي از فرايند رشدي مادام العمر است.هر انساني ممكن است با جدايي ها وارد چالش شده باشد.بعضي از جدايي ها مانند رفتن به مدرسه،خوابيدن،رفتن به گردش هاي علمي واردوها،اززندگي كودكان تفكيك ناپذيرند.براي بيشتر كودكان اين گونه جدايي ها و ملاقات هاي مجدد به دنبال آن،به سهولت و سادگي اتفاق مي افتد.اما جدايي براي كودكان دچار اختلال اضطراب جدايي،اين گونه نيست.اضطراب جدايي يك مرحله بهنجار از رشد كودك است.معمولا در نيمه آخر اولين سال زندگي آغاز شده ودر21-15 ماهگي به اوج خود مي رسد وبعد از آن رو به افول مي گذارد .اعتقاد بر اين است كه در پايان سومين سال زندگي تقريبا از بين مي رود.به منظور تجربه پريشان كننده جدايي،يك نوباوه بايد موضوعي براي دل بستن داشته باشد.به تعبير ديگر ،كودك بايد به مراقب خاصي دلبستگي داشته باشد تا جدايي از وي،او را دچار پريشاني نمايد.اگر چنين پديده بهنجار  رشدي اتفاق نيفتد،ممكن است كودك دچار برخي از اشكالات روان شناختي مانند اختلال فراگير رشدي يا اختلال دلبستگي واكنشي باشد.شدت اضطراب جدايي بهنجار توسط تربيت وطبيعت تعين مي شود،بدين معني كه واكنش پذيري فيزيولوژيك وژنتيك كودك،عوامل مربوط به والدين وتجربه از دست دادن وجدايي،تعيين كننده هاي مهمي هستند.برخي از كودكانSAD سابقه فوبي مدرسه امتناع از رفتن به مدرسه داشته اند.اختلال هاي اضطرابي،از جملهSAD ،متداول ترين مشكل آسيب شناسي رواني كودكي در جمعيت بيمار وجمعيت بهنجار است(كاشاني وهمكاران،1990)آنها يافتند كه21 درصد از كودكان ونوجوان جامعه مورد مطالعه شان داراي شكلي از اختلال هاي اضطرابي هستند،با توجه به اين كه DSA از رايج ترين آنها بود.مطالعات همه گير شناسي شيوع اين اختلال را 5-4 درصد گزارش كرده اندو رواج آن بين دختران وپسران يكسان گزارش شده است.رواجSAD با پيشرفت سن كاهش مي يابد به طوري كه بيان مي شودكاهش شيب در شيوع اضطراب جدايي بعد از سن 10 سالگي است.گر چه اختلال اضطراب جدايي در نوجواني رايج نيست ولي اگر در اين سن آغاز شود،آسيب رواني مزمن وعمده اي را به دنبال خواهد داشت(كارر،2000)

علايم ونشانه هاي آشكار

SAD مي تواند با دامنه گسترده اي از علايم و نشانه هاي اضطرابي كه از طريق نگراني هاي پيرامون جدايي فرا خوانده مي شود،مشخص گردد.DSM-IV براي تشخيص اين اختلال وجود حداقل سه مورد از هشت مورد نشانه هاي زير به مدت حداقل4 هفته را ضروري مي داند.اين نشانه ها بايد قبل از سن18 سالگي باشد.وجود داشته

1- پريشاني افراطي برگشت كننده در هنگام جدايي يا پيش بيني جدايي از موضوعات عمده دلبستگي،

2- نگراني افراطي وپايدار در مورد از دست دادن ياآسيب هاي احتمالي موضوع دلبستگي،

3- نگراني افراطي و پايدار پيرامون اين موضوع كه يك حادثه غير عادي منجر به جدا شدن اواز موضوع دلبستگي عمده خواهد بود،

4- بي ميلي يا امتناع از رفتن به مدرسه يا مكان هاي ديگر به خاطر ترس از جدايي،

5- ترس يا بي ميلي زياد از تنها ماندن در خانه يا محيط هاي ديگر بدون موضوع دلبستگي ،

6- بي ميلي يا امتناع از تنها خوابيدن يا خوابيدن در مكاني دور از خانه،

7-كابوس هاي شبانه تكراري كه محتواي آن جدايي است،

8-شكايات مكرر در مورد نشانه هاي جسماني(مثل سردرد،معده درد،تهوع،واستفراغ)در زماني كه جدايي نزديك است يا پيش بيني مي شود.

دانلود اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سيستم بازداري فعالسازي رفتاري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.