استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

دانلود پايان نامه استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

دانلود استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

دانلود پايان نامه استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري
دانلود مقاله
دانلود تحقيق
دانلود نرم افزار
دانلود اندرويد
دانلود پايان نامه
دانلود پايان نامه كارشناسي
دانلود پايان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پاياني
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش كار آموزي
دانلود پاورپوينت
دانلود پرسشنامه
دانلود فايل
دانلود كتاب
دانلود نمونه سوالات
دسته بندي پايان نامه
فرمت فايل word
حجم فايل 2535 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 74

استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

دانلود پايان نامه

در 65 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

فهرست مطالب

 

مقدمه     1

فصل اول 4

1-1معرفي ترمزهوشمند ESP 5

2-1-1نيروي گريز از مركز  5

3-1-1سرش         6

4-1-1شتاب جانبي 6

5-1-1فوق رانش   6

6-1-1تحت رانش  7

7-1-1زاويه سرش جانبي     8

8-1-1سرعت دوراني چرخها 9

9-1-1نيروهاي انحراف دهنده            9

ABS      10

ASR      11

ETS       11

MSR     12

BAS      12

EBV      13

PML     14

2-1چراغهاي ترمز 14

3-1واحد كنترل هيدروليكي   16

4-1 سوپاپهاي يكطرفه برگشت ناپذير – خفه كن ها – فيلترها          17

1-4-1سوپاپ سلونوئيدي ورودي         18

2-4-1 سوپاپ سلونوئيدي خروجي       18

3-4-1سوپاپ سلونوئيدي تنفس           18

4-4-1سوپاپ ارتباط داخلي   19

5-4-1واحد پلانجر 19

5-1 پمپ فشار اوليه            20

6-1 سنسور فشار ترمز        21

7-1 سنسور حركت ديافراگم  21

8-1  سنسور شتاب جانبي     21

9-1سنسور سرعت دوراني    22

10-1سنسور زاويه چرخش چرخ         23

11-1سنسور سرعت سنج چرخ          24

چكيده فصل اول    Error! Bookmark not defined.

فصل دوم 27

آشنايي با ابزار دقيق در خودرو           27

1-2 سنسور سرعت خودرو Vehicle Speed Sensor:    28

2-2 سنسور دور موتور Engine Speed Sensor :         28

استپ موتور Idling Regulation Step Motor:            28

3-2سنسور موقعيت دريچه گازThrottle Potentiometer :         29

4-2 سنسور فشار هواي ورودي Inlet Manifold Pressure Sensor (MAP Sensor):           29

5-2 سنسور دماي هواي ورودي Inlet Air Termistor :   30

6-2 گرمكن هوزينگ دريچه گاز Throttle Housing Heater Resistor :    30

7-2 سنسور دماي آب رادياتور Colant Termistor :       30

8-2 سيستم اصلي سوخت رساني چند انژكتوري   31

9-2 مقادير مختلف پاشش سوخت        31

10-2 در هنگام كار موتور با دور زياد  32

11-2 نحوه كنترل در حالت مدار باز    32

12-2 سيستم سوخت پاش هم زمان چند انژكتوري 33

13-2  سيستم سوخت پاش تناوبي چند انژكتوري  33

14-2   شرح سيستم سوخت پاش تناوبي چند انژكتوري      34

15-2     شرح سيستم كنترل قطع ايركانديشن      36

16-2   شرح  سيستم كنترل بخار سوخت:          38

17-2 شير يك طرفه سوخت  39

18-2 شير تخليه فشار مكش (وكيوم) باك بنزين   40

19-2     بازرسي تهويه بخارات ميل لنگ         42

20-2 چك كردن فشار بنزين  43

21-2 جدا و سوار كردن انژكتور         45

چكيده فصل دوم:    Error! Bookmark not defined.

فصل سوم:           52

عيب يابي ابزار دقيق در خودرو          52

1-3 روش استفاده از دستگاه عيب ياب نيك پردازش (SL96)           53

2-3 اندازه گيري پارامترها    57

3-3 تست عملگرها 59

4-3 تست انژكتورهاي 1و4   2و3      60

5-3 تست دريچه سلونوييد كنيستر       61

6-3 تنظيم كننده دور آرام يا موتور پله اي          61

7-3 پيش هشدارها  62

1-7-3 تجهيزات بي سيم      62

2-7-3 مواظبت از قطعات كنترل موتور            62

3-7-3 باتري        2

4-7-3 پمپ بنزين  2

8-3  با استفاده از زور كليد انتخاب حالت عيب يابي كامپيوتر را جابجا نكنيد.    3

چكيده فصل سوم    Error! Bookmark not defined.

منابع و مواخذ        4

 

 

 

 

مقدمه

 

ابزاردقيق (Instruments)

اولين قدم براي كنترل يك فرايند ، شناخت و درك ديناميك و رفتارهاي آن فرآيند است. براي كنترل يك كميت بايد در هر لحظه اطلاعات دقيقي از آن داشته باشيم. پس بايد كميت مورد نظر را همواره اندازه گيري نماييم. معمولا دستگاه هاي اندازه گيري از سه بخش حسگر يا سنسور (Sensor) ، مبدل يا ترانسديوسر (Transducer) ، انتقال دهنده يا ترانسميتر (Transmitter) تشكيل شده اند كه گاهي اين بخش ها با هم توام مي شوند.

يك اندازه گير خوب بايد داراي ويژگي هاي متعددي باشد كه برخي را همراه با شرح كوتاهي در زير مي آوريم:

حوزه ي اندازه گيري (Range): محدوده اي از دامنه ي تغييرات كميت مورد اندازه گيري است ، كه اندازه گير قدر به اندازه گيري آن مي باشد.

صفر اندازه گيري (Zero): معمولا نقطه ي مشخصي را در حوزه ي اندازه گيري به عنوان نقطه ي صفر در نظر مي گيرند. در نقطه ي صفر ، لزوما خروجي اندازه گير صفر نمي باشد و ممكن است داراي مقدار باشد.

 انحراف صفر (Zero Drift): اندازه ي خروجي در نقطه ي صفر ممكن است با گذشت زمان يا ديگر عوامل تغيير كند ، اين پديده را پديده ي انحراف صفر مي گوييم.

حساسيت (Sensitivity): حساسيت يك اندازه گير عبارت است از تغييرات خروجي اندازه گير به واحد تغييرات در كميت مورد اندازه گيري.

حد تفكيك (Resolution): حد تفكيك عبارت است از كوچكترين اندازه تغييرات كميت مورد اندازه گير ، اندازه گيري شود.

 پاسخ دهي (Response): در عمل اندازه گير ها داراي ثابت زماني و بعضا تاخير خالص مي باشند. ثابت زماني عنصر اندازه گير بايد از كوچكترين ثابت زماني موجود در حلقه ي كنترل بسيار كوچكتر باشد.

دانلود استفاده از ابزار دقيق در خودروهاي سواري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.