اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

دانلود مقاله اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

دانلود اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

دانلود مقاله اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه
دانلود مقاله
دانلود تحقيق
دانلود نرم افزار
دانلود اندرويد
دانلود پايان نامه
دانلود پايان نامه كارشناسي
دانلود پايان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پاياني
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش كار آموزي
دانلود پاورپوينت
دانلود پرس
دسته بندي مقاله
فرمت فايل docx
حجم فايل 23 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 7

اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

در 7 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

The effect of the Coping skill's on the self efficiency and self esteem of the first years high school's boy students

 

چكيده

اين پژوهش با هدف تعيين اثر بخشي مهارت‌هاي مقابله‌اي، بر عزت نفس و خودكارآمدي، دانش‌آموزان پسر مقطع اول متوسطه شهرستان مشكين‌شهر انجام شده است. روش پژوهش حاضر نيمه آزمايشي و از نوع طرح‌هاي پيش‌آزمون‌ـ پس آزمون با گروه كنترل مي‌باشد. جامعه آماري شامل تمامي دانش‌آموزان پسر مقطع اول متوسطه دبيرستان‌هاي شهرستان مشكين‌شهر در رده‌ سني (15 سال) و در سال تحصيلي 92-91 بوده كه حجم نمونه آن به تعداد 30 نفر از ميان جامعه  كه عزت نفس و خودكارآمدي پاييني داشتند پس از ارائه آزمون عزت نفس كوپر اسميت و آزمون خودكارآمدي عمومي شرر و آدامز انتخاب شدند و بصورت تصادفي در 2 گروه 15 نفري گزينش شدند. گروه آزمايش(‌گروهي كه تحت آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي 8 جلسه‌اي 5/1 ساعته قرار گرفت و گروه كنترل يا بدون مداخله 15 نفري) كه هيچ آموزش مقابله‌اي دريافت نكرد. پس از پايان جلسات آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي هر دو گروه با هم مقايسه شدند تا اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي در گروه آزمايش مشخص گردد.داده‌هاي حاصل با استفاده از تحليل آماري كوواريانس مورد بررسي قرار گرفت نتايج اين پژوهش ضمن همسويي تقريبي با يافته‌هاي پژوهشي ديگر تأكيد مي‌كند كه آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي در جهت كنار آمدن دانش‌آموزان با چالش‌هاي زندگي و افزايش عزت نفس و ايجاد باورهاي خودكارآمدي در آنها موثر بوده است.

كلمات كليدي

مهارت‌هاي مقابله‌اي ـ عزت نفس ـ خودكارآمدي

Abstract

This research was performed to understand the effect of the coping skills on the self-esteem and self-efficiency of the first year high school boy students in Meshkin shahr. Current research method is semi-Testable, in which is pre-testing and post-testing type with control group. Statistical population includes all of the boy students of first year high school of Meshkin shahr in academic year 91-92. The Testable group hadn't received any coping training. After finishing coping skills training sessions, two groups were compared to determine the effects of coping skills training on them. The obtained data was surveyed by the Statistical Analysis of Covariance. The results showed that comparing with witness group, the mean score of the self-esteem and self-efficiency of the testable group was increased. In other words, obtained result emphasis that coping skills training has a main effect on students to cope with life challenges and developing self-esteem and self-efficiency creation.

Keywords: Coping skills, Self-esteem, Self-efficiency

 

دانلود اثر بخشي آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي بر خودكارآمدي و عزت نفس دانش‌آموزان پسر پايه اول دوره‌ي متوسطه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.