پروژه ارزشيابي مهارت شغلي مدير آموزشگاه

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

پروژه ارزشيابي مهارت شغلي مدير آموزشگاه

پروژه ارزشيابي مهارت شغلي مدير آموزشگاه

هر عضو سازمان به دليل نقشي كه در آن ايفا مي كند از جايگاهي خاص برخوردار است و مدير به عنوان كارگرداني محسوب مي شود كه علي رغم اين كه ممكن است در تمام زمينه ها تخصص نداشته باشد، اما بايد توانايي و مهارت هماهنگ سازي فعاليت هاي تمام اعضا در جهت رسيدن به اهداف تعيين شده را دارا باشد

دانلود پروژه ارزشيابي مهارت شغلي مدير آموزشگاه

پروژه ارزشيابي مهارت شغلي مدير آموزشگاه
ارزشيابي مهارت شغلي مدير اموزشگاه
ارزشيابي مهارت شغلي مدير اموزشگاه فني و حرفه اي
نحوه تهيه گزارش هاي مورد نياز يك آموزشگاه
تهيه محتواي مربوط به خلاقيت و نوآوريهاي مدير 
ارزشيابي از دوره هاي آموزشي
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل word
حجم فايل 147 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 95

تعريف مديريت 

تعاريف مديريت غالباً اصالت را يا به فرد و گروه اجتماعي و يا به سازمان مي دهند. براي مثال: " فالت " (Follett) مديريت را " هنر انجام دادن كار به وسيله ديگران " مي داند. اين تعريف نه تنها با آموزشهاي نظرية نئوكلاسيك همخواني ندارد، بلكه مي تواند براي توجيه يك نظام استثماري مورد استفاده قرار گيرد. در واقع اين ذهنيت فلسفي و يا ديدگاه خاص گوينده است كه تعريف او را با سوگيري مواجه مي سازد. اصالت هم با فرد و هم با سازمان است ولي با توجه به نوع و ماهيت سازمان، تنها ميزان اهميت هر يك از‌ آن دو فرق خواهد كرد. با در نظر گرفتن مطلب فوق، تعريفي از مديريت در زير ارائه مي شود: " مديريت عبارت از توانايي پرورش و هماهنگ سازي فرآيند هاي خود رهبري اعضاي سازمان در ارتباط و همسو با اهداف سازمان است. " اين تعريف بر چند پيش فرض زير استوار است:

ـ كاركنان قابليت رشد شخصي و حرفه اي و نيز توانايي اداره كردن خويش را دارند.

ـ كارآيي و اثر بخشي سازمان در گرو رشد و در نتيجه تلاش بيشتر كاركنان است.

ـ سازمان و اهداف آن راهنماي عمل مديريت و كاركنان است.

ـ نقش مدير يك نقش حرفه اي است و نه صرفاً تجربه اندوزي در حين عمل.

ـ مديريت به عنوان يك فرآيند مشاركتي در نظر گرفته شده است. فرآيندي كه نقش مدير در آن كمرنگ است و بيشتر نقش يك پشتيبان، تسهيل گر و هماهنگ كننده را دارد.

در سالهاي بين 1910 تا 1930 مديريت آموزشي را به عنوان هدايت امور و بازرسي آنها مي دانستند. در اين دوران معلمان بدون گذراندن دوره خاصي وارد اين حرفه مي شدند و وظيفة مدير، نظارت بر كارهاي معلمان، از نزديك بود. در سال هاي بين 1930 تا 1940 به مديريت و رهبري مبتني بر آزادمنشي توجه شد و منظور از آن ترغيب معلمان به انجام دادن چيزي بود كه مدير مد نظر داشت. در سالهاي بين 1940 تا 1950 مديريت آموزشي را امر و كوششي تعاوني مي دانستند. به نظر آنان تمام افراد شاغل در يك مدرسه در حال رهبري و هدايت يكديگرند. در نتيجه به جاي كلمة « بازرسي » عباراتي از قبيل: « كمك متقابل »،‌ « مشورت كردن با هم »، « طرح ريزي به كمك هم » يا حتي « گفتگو كردن با يكديگر در باب بهتركردن وضع « تعليم و تعلم » را به كار مي بردند. طبق اين مفهوم، وظيفه مدير يا رهبر آموزشي عبارت از فراهم ساختن تسهيلاتي است كه افراد بتوانند با هم به مشورت بپردازند و از تجارب يكديگر بهره برند.

فهرست مطالب :

 عنوان :                                                                             صفحه :

تشخيص مفاهيم ....................... 21-1

برنامه ريزي ، نظارت بر اجراي برنامه ها   26-21

ارزشيابي از دوره هاي آموزشي ........ 39-26

نحوه تهيه گزارش هاي مورد نياز يك آموزشگاه    42-39

برقراري روابط انساني و اصول ارتباطات 56-42

نظارت بر امور مالي آموزشگاه ........ 65-56

تهيه محتواي مربوط به خلاقيت و نوآوريهاي مدير 75-65

نحوه پيشگيري از حوادث و رعايت نكات ايمني و بهداشت محيط كار ........................... 95-75

منابع .............................. 97

دانلود پروژه ارزشيابي مهارت شغلي مدير آموزشگاه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.