بررسي نگرش دانش آموزان نسبت به فعاليتهاي غير درسي ( فوق برنامه )
نظام تعليم و تربيت بايد از طريق تدارك زمينه هاي تربيت كامل و آموزش چگونگي رويارويي و نحوه سازگاري با مسايل شايستگي لازم براي تامين سعادت و نيك بختي را در دانش آموزان ايجاد كند 0 تغيير نگرش نسبت به انسان مدرسه و تحولات سريع علم و فناوري سبب شده است به انسانهاي متفكري نياز داشته باشيم كه بتوانند خود را با تغييرات غير قابل پيش بيني آينده سازگار |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | word |
حجم فايل | 124 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 34 |
بررسي نگرش دانش آموزان نسبت به فعاليتهاي غير درسي ( فوق برنامه )
با توجه به پيشرفت جامعه بشري و گسترش وسايل ارتباط جمعي متا سفانه دانش آموزان از اين امكانات و مواهب بشري نه در جهت ارتقاء علم و با لا بردن سطح دانش مرتبط با تحصيلات خود بلكه هرز دادن اوقات خود در زمينه فعاليتهاي فوق برنامه بدون پشتيباني وقت سپري مي نمايند0
از جمله مواردي كه باعث كم رنگ شدن دروس نزد آنان شده است :
1- عدم همخواني مطالب ارائه شده در كتب با مديريت زمان
2- روش سنتي تدريس در كلاسها
3- محيط كسل كننده كلاسها و عدم انعطاف همكاران
4- عدم توجه به تفاوتهاي فردي با توجه به مشغله مدرسين
5- پايين بودن سطح اطلاعات برخي همكاران و تمايل دانش آموزان به فعاليتهاي غير درسي
6- افزايش انتظارات والدين از دانش آموزان و گرايش گروهي از اين عزيزان به فعاليتهاي غير درسي بعد از كاهش رغبت به درس و عدم توجه به خلاقيتهاي خدادادي
7- بر آورده شدن نيازهاي آني و توام با لذت زود گذر
متاسفانه در حال حاضر در مدارس ما اگر فعاليت فوق برنامه اي لحاظ مي شود دانش آموزان موظف مي شوند كه در چهارچوب برنامه هاي خشك و غير قابل انعطاف درسي كمبودها را جبران نمايند0
اگر در برنامه هاي غير درسي دانش آموزان به اين نكته پي ببرند كه بايد رفتار خود را ارزيابي كنند سبب خواهد شد كه آنان به يك آرامش خاطر نسبت به خصوصيات اخلاقي و رفتاري خود برسند و علاوه بر آن خلاقيتشان شكوفا شده چو ن ديگر آن فشارهاي زماني در قالب برنامه اي خاص در اين فعاليتها مد نظر نيست و تنش و اضطراب نيز كاهش يافته و دانش آموزان بايك فراغ خاطر دست به فعاليت مي زنند.
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
1 مقدمه -
- چرامهارتهاي زندگي بايد به دانش آموزان آموزش داده شود ضرورت آن چيست 2
- فعاليتهاي مكمل و قوق برنامه و اهداف آن 3
- اهداف فعاليتهاي مكمل و فوق برنامه 4 - مفهوم ياد گيري و مصاديق مشترك و ويژگيهاي فعاليتهاي فوق برنامه 4
- فعاليتهاي فوق برنامه اي كه بايد به آن توجه شود 5
-ويژگيهاي فعاليتهاي فوق برنامه 5
- نقش اعتماد به نفس در دانش آموزان 10
- نتيجه يك پژوهش 11
- نتيجه نهايي 16
- نكات مهم در بررسي فعاليتهاي فوق برنامه 17
-ارزش فعاليتهاي فوق برنامه 21
-چگونگي موثر ساختن فعاليتهاي فوق برنامه 30
- نتيجه يك پژوهش در بين دانش آموزان آموزشگاه نمونه حسينيان 32 منابع و ماخذ 34
- پنجشنبه ۱۲ فروردین ۹۵ | ۲۱:۴۷
- ۱۱ بازديد
- ۰ نظر