ريشه هاي معماري مدرن

دانلود مقاله،پروژه،پايان نامه،گزارش كار آموزي

ريشه هاي معماري مدرن

ريشه هاي معماري مدرن

دانلود پايان نامه ريشه هاي معماري مدرن در 67 صفحه ورد قايل ويرايش با فرمت doc

دانلود ريشه هاي معماري مدرن

دانلود پايان نامه ريشه هاي معماري مدرن
دانلود مقاله
دانلود تحقيق
دانلود نرم افزار
دانلود اندرويد
دانلود پايان نامه
دانلود پايان نامه كارشناسي
دانلود پايان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پاياني
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش كار آموزي
دانلود پاورپوينت
دانلود پرسشنامه
دانلود فايل
دانلود كتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود جزوه آموزشي
دسته بندي معماري
فرمت فايل word
حجم فايل 170 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 67

 ريشه هاي معماري مدرن

در 67 صفحه ورد قايل ويرايش با فرمت doc

چكيده

معماري مدرن بدين‌خاطر پا به عرصه حيات نهاد كه به انسان ياري رساند كه در دنياي جديد همچون كاشانه خود احساس آسايش كند. مفهوم اين احساس آسايش، فراتر از نياز به سرپناه، پوشاك و غذاست؛ و در وهله نخست به مفهوم همانند پنداشتن خود با محيط زيست طبيعي و اجتماعي است. اين مفهوم در عين حال نوعي احساس تعلق ومشاركت را نيز دربردارد، يعني تملك جهان آشنا و درك شده. انسان بايد احساس كند كه از جمله درمعرض چيزهاي شناخته شده و با معني قرار دارد. ما همه آگاهيم كه اين تعيين هويت در جهان مدرن مشكل‌آفرين شده است. محيط‌هاي بسته و امن گذشته فروپاشيده‌اند، و ساختارهاي جديدي را مي‌طلبند.

معماري مدرن يكي از اين صور است. هدف كلي معماري مدرن اين است كه براي انسان سكونتگاه جديدي تدارك ببيند. اين سكونتگاه جديد بايد نياز به شناسايي را برآورده سازد و بدين ترتيب تجلي «رابطه دوستانه» جديد بين انسان و محيط زيست اوباشد. لوكوربوزيه در سال ۱۹۲۳ نوشت:« مسئله خانه، مسئله عصر است.»، «تعادل اجتماع به اين مسئله بستگي دارد. معماري، در اين دوره نوسازي، نخستين وظيفه‌اش تجديد نظر در ارزش‌ها و عناصر تشكيل دهنده خانه است.»

بنابراين مقاله حاضر در رابطه به ريشه هاي معماري مدرن مي باشد. در اين مقاله به مواردي از قبيل ريشه هاي معماري مدرن، دنياي جديد و معماري جديد، سوراخ سوزني هنر مدرن، معماران مطرح خارجي، چارلز جنكس، منتقدان چارلز جنكس چه ميگويند؟ مي پردازند. آثار و سخنان نظريهپردازان معماري معاصر بيانگر اين واقعيت است كه نظريههاي جنكس در خصوص ارتباط تئوريهاي علمي جديد و معماري تنها برخاسته از مشاهدات شخصي اوست، چرا كه ساير منتقدين و معماران در نقد گفتههاي وي، نظريات ديگري مطرح نمودهاند كه در ادامه مقاله به برخي از آنها اشاره ميشود. در ادامه مقاله چارلز جنكس بر اساس ارزيابي خاص خود از آثار معماري جهان، پاردايمها (Paradigm) يا الگووارههاي مطرح معماري (از ابتدا تا دوران معاصر) را در هفت پارادايم طبقهبندي ميكند، كه مورد بحث قرار مي گيرد.

واژه هاي كليدي: معماري مدرن، چارلز جنكس، پاراديم مطرح معماري،

فهرست

ريشه هاي معماري مدرن    ۱

دنياي جديد و معماري جديد    ۳

تصور فضايي جديد    ۶

سوراخ سوزني هنر مدرن    ۱۱

ريشه هاي معماري مدرن    ۱۴

مكان جديد    ۲۴

معماران مطرح خارجي    ۲۷

چارلز جنكس    ۳۸

منتقدان چارلز جنكس چه ميگويند؟    ۴۴

پيتر آيزنمن:    ۴۵

پل شپارد:    ۴۵

مايكل سوركين:    ۴۵

ريچارد وستون:    ۴۵

آلبرتو پرز گومس:    ۴۶

پيتر ديوي:    ۴۶

پارادايمهاي معماري    ۴۷

۱٫ الگوهاي مكانيكي    ۴۷

۲٫ معماري ارگانيك    ۴۷

۳٫ معماري مبتني بر كامپيوتر    ۴۸

۵٫ معماري مبتني بر اشكال زمين    ۴۸

۶٫ معماري كيهانشناختي    ۴۹

۷٫ الگوواره دال معماگونه    ۴۹

خداوند زيباست    ۵۰

۱- ( پل رودخانه سورن – ابراهام داربي – ۱۷۷۹ انگلستان )    ۶۰

۲- قصر بلورين  ( Crystal palace   ) – جوزف پاكستون ۱۸۵۱ – انگليس – لندن    ۶۱

۳- ( برج ايفل (iffel Tower   ) – گوستاو ايفل  ۱۸۸۹-۱۸۸۸ – فرانسه – پاريس      ۶۲

۴- ( تالار ماشين The machin hall – دوترت و كنتمين – ۱۸۸۹ – فرانسه – پاريس )    ۶۲

دانلود ريشه هاي معماري مدرن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.