شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه
دانلود پايان نامه شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه در 235 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | docx |
حجم فايل | 101 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 235 |
شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه
در 235 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
واژه هاي كليدي: اختلال يادگيري، كودكان پيش دبستاني، اختلال رشد، عوامل ژنتيك
كودكان داراي اختلالات يادگيري: ۱۶
۱- اختلال يادگيري به خاطر اختلال در كاركرد عصبي و آسيب مغزي ؛ ۲۱
۲- اختلال يادگيري به مثابه نمونه كلي رشد ناهمطراز: ۲۱
۳- اختلال يادگيري به مثابه اختلال در قواي ذهني مربوط به يادگيري : ۲۲
۴- اختلال يادگيري به مثابه اختلاف بين توان بالقوه قابليت ارتقاء فردك ۲۲
۶- اختلال يادگيري در ارتباط با مغز و كودكان استثنائي : ۲۳
تعاريف مختلف نارسائيهاي ويژه در يادگيري: ۲۷
طبقهبندي ويژگيهاي كودان با اختلال يادگيري : ۳۳
بررسي نظريههاي پيشين اختلالات يادگيري : ۳۷
نظريههاي مربوط به اختلال يادگيري : ۵۱
۱- نظريههاي ديداري ـ حركتي ۵۲
۲- نظريههاي كوتاهي دامنه توجه : ۵۳
نابهنجاريهاي محيط، عقبماندگي ذهني، و يا پريشانيهاي عاطفي: ۸۵
آشفتگيهاي عاطفي دوران كودكي : ۸۶
ويژگيهاي شخصيتي و رفتاري كودكان داراي اختلالات يادگيري: ۸۸
مشكلات تشخيصي و رفتاري كودكان مبتلا به اختلالات يادگيري : ۹۱
اولياء دانشآموزان ناتوان در يادگيري ۹۷
نارسائيهاي ويژه در يادگيري و بزهكاري ۱۰۰
راهبردهاي روياروي در كودكان با نيازهاي ويژه : ۱۰۱
۱٫ كودكان با محدوديت شناختي: ۱۰۱
۲٫ كودكان با مشكلات رفتاري و هيجاني شديد: ۱۰۱
شيوههاي حل مسأله و راهبردهاي در كودكان داراي مشكلات يادگيري: ۱۰۲
رابطه هوش با مهارتهاي ادراكي : ۱۲۱
ادراك و فرايند ادراكي ـ حركتي : ۱۳۰
سالهاي كودكي : زبان و رشدشناختي (زبان و ارتباط) ۱۳۴
تاريخچه نقص توجه همراه با بيش فعالي (ADHD) ۱۴۱
اختلال بيش فعالي ـ نقص در توجه ۱۴۴
ملاكهاي تشخيص براي اختلال بيش فعالي ـ نقص در توجه ۱۴۹
كاستي توجه در كودكان پرجنب و جوش ۱۵۴
اختلال بيش فعالي با نقص توجه : ۱۵۶
دقت و توجه دركودكان داراي ناتوانائيهاي يادگيري: ۱۵۹
تشخيص درمان ناتوانائيهاي يادگيري : ۱۶۲
۱- آموزش وظيفهاي يا مهارتي : ۱۶۷
۲- آموزش توانايي و يا فرآيندي: ۱۶۷
۳٫ آموزش فرايندي ـ وظيفهاي : ۱۶۷
۴٫ شيوههاي درمان رفتاري و شناختي: ۱۶۸
پژوهشهاي انجام شده در خارج از ايران : ۱۶۸
تاريخچه آموزشي و توان بخشي دانشآموزان مبتلا به ناتوانائيهاي يادگيري در ايران : ۱۸۶
- چهارشنبه ۱۱ فروردین ۹۵ | ۲۲:۱۰
- ۱۳ بازديد
- ۰ نظر